TUE TOIMINTAAMME

Voit tukea toimintaamme ja työtämme lapsiperheiden parissa monella tapaa:

• Liittymällä MLL Ilmajoen jäseneksi tai kannatusjäseneksi.
  • Osallistumalla keräyksiimme.
  • Lahjoittamalla tarpeemme mukaan mm. hyväkuntoisia tai uusia leluja.
  • Ilmoittautumalla vapaaehtoiseksi.

Vapaaehtoisuus

MLL Ilmajoen yhdistyksessä on monia eri tapoja tehdä vapaaehtoistyötä. Vapaaehtoistyö on toimintamme kantava kivijalka! Voit toimia vapaaehtoisena, vaikka et olisi yhdistyksemme jäsen. Saat tukea ja perehdytyksen tehtävääsi, eikä sinua jätetä yksin. Vapaaehtoisena voit toimia mm.

• Kylämummina- tai vaarina. Kylämummit  osallistuvat toimintaamme Perhetalo Aurinkoisessa, käyvät kunnan päiväkodeissa lukemassa satuja ja osallistumassa päiväkotien arkeen! Kylämummo on päiväkodissa odotettu ja tärkeä vieras! Kylämummeille ja -vaareille järjestetään yhteisiä tapaamisia ja heitä autetaan tarvittaessa toiminnan suunnittelussa.
  • Perhekummina. Perhekummi on tukena perheessä ja tapaa perhettä yleensä kerran viikossa / kerran kahdessa viikossa. MLL Pohjanmaan piiri kouluttaa perhekummeja Seinäjoella, mutta kummiperheet ovat yleensä paikallisia perheitä.
  • Nuorten kanssa mm. katupartioinnissa.
  • Perhekahvilaohjaajana. Aurinkoisessa järjestetään viikoittain toimintaa myös iltaisin. Torstaisin pidettäviin iltaperhekahvilaan sekä Äitien ja lasten olohuoneeseen kaivataan lisää vapaaehtoisia ohjaajia.
  • Tapahtumissa. Järjestämme monenlaisia tapahtumia ja tempauksia ympäri vuoden, mm. kirpputorit ja suojatiepäivystys koulujen syyslukukauden alkaessa. Mukaan voi tulla kertaluontoisesti esim. kahvioon, arvan myyntiin, yms.
  • Muita tapoja vapaaehtoistyöhön: vertaisryhmät, hallitustyöskentely, tukioppilastoiminta,  jäsenhankinta yms.

Olisitko kiinnostunut vetämään lasten tai koko perheen liikuntakerhoa? Musiikkihetkiä? Nuorten kerhoa? Jotakin yllä mainituista? Tai mitä tahansa muuta? Kaikki ideat otetaan vastaan!

Ole yhteydessä!

Kuva MLL/ Matti Matikainen

Vapaaehtoistyön tekeminen on osoitus aktiivisuudesta!

Sen vuoksi kannustamme myös nuoria, työttömiä ja opiskelijoita vapaaehtoistyöhön. Halutessasi kirjoitamme todistuksen tekemästäsi työstä!

Aina on tilaa yhdelle, joka jakaa sydäntään

Meillä MLL Ilmajoen paikallisyhdistyksessä on paikkoja vapaana uusille vapaaehtoisille!

Olit sitten millainen tahansa – sinulle löytyy paikka MLL:n vapaaehtoistoiminnassa. Kanssamme pääset tekemään tärkeää työtä lasten, nuorten ja erilaisten perheiden parissa

Onko sinulla ideoita esimerkiksi lapsiperheiden arjen tai lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseksi? Tai vaikkapa ajatus uusista yhteistyökuvoista?

Tule mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan toimintaa paikallistasolla, niin yhdistyksen omien tapahtumien ja keräysten muodossa kuin Perhetalo Aurinkoisen toiminnassa!

Lisätietoa saat tästä linkistä.